۲
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۶
پرنده های کوچکی که اقتصاد مقاومتی را معنا کردند؛

پرورش بیش از 2 هزار بلدرچین از دل روستایی کوچک در سیستان و بلوچستان

محمود سارانی یکی از جوانان کارآفرین در شهرستان هیرمند است که با بهره گیری از سیاست های اقتصاد مقاومتی توانسته است به یکی از موفقترین پرورش دهندگان بلدرچین در شهرستان هیرمند تبدیل شود.
2
2
به گزارش ندای هیرمند؛ امروزه یکی از مهمترین مسائل در سطح کشور توجه به اقتصاد داخلی است، اقتصادی که  با تکیه بر آن می توان کشور را از محتاج بودن به فروش نفت و واردات بی رویه کالاهای دسته چندم بی نیاز کرد.
با این حال، امروزه تنها نهادی که به اقتصاد مقاومتی اهمیت و توجه دارد، سپاه پاسدارن جمهوری اسلامی ایران است، این نهاد با اهداء وام های اقتصادی ، کارآفرینان بسیار زیادی را به جامعه معرفی کرده است.
در استان سیستان و بلوچستان که عمدتاً آب و هوا مردم را به دامداری و کشاورزی مجاب می کند بسیاری از کارآفرینان به این شغل روی آورده اند.
پرورش بلدرچین یکی از مشاغل محبوب در شمال استان سیستان و بلوچستان است که می تواند شیرینی درآمد حاصل از آن ، سختی های کار را خنثی سازد.
محمود سارانی یکی از جوانان کارآفرین در شهرستان هیرمند است که با بهره گیری از سیاست های اقتصاد مقاومتی توانسته است به یکی از موفقترین پرورش دهندگان بلدرچین در شهرستان تبدیل شود.
وی به خبرنگار ندای هیرمند گفت: یکی از مزیت های پرورش بلدرچین فروش تخم و گوشت خود پرنده است.
سارانی افزود: گوشت بلدرچین در منطقه سیستان، علاقه مندان زیادی دارد، لذا فروش این پرنده را در این منطقه می تواند تضمین شده دانست.
سارانی اظهار کرد: بسیاری از جوانان در سطح منطقه با توجه به اینکه زیرساخت های مناسب را پیش روی خود می بینند، از پرورش این نوع پرنده خودداری می کنند و یا به طور کل، طرز کسب درآمد از طریق پرورش پرنده را نمی دانند.
 
 

 
این کارآفرین جوان ادامه داد : توصیه ام به جوانان این است که هر حرفه و هنری را که تا کنون اموخته اند آن را با کمک نهادهایی همچون سپاه پاسداران ادامه دهند زیرا آینده روشنی پیش روی انان خواهد بود.
اردشیر ارباب زهی بخشدار بخش قرقری شهرستان هیرمند نیز در این خصوص گفت: بیش از دو هزار بلدرچین در شمال شهرستان هیرمند توسط این جوان کارآفرین پرورش داده می شود.
وی افزود: در هر دوره پرورش می توان گفت که نزدیک به دو هزار بلدرچین از این روستای کوچک وارد بازار مصرف می شود.
بخشدار بخش قرقری همچنین اظهار کرد: به طور کل اقتصاد مقاومتی را باید از این مناطق آغاز کرد تا هم بیکاری ریشه کن شو و هم بازار مصرف در دست تولیدکنندگان داخلی قرار گیرد.
 
 
 

انتهای پیام/و.ش
 
 
 
کد مطلب: 429836
نام شما
آدرس ايميل شما

توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی