۰
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ ساعت ۰۸:۲۰
در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم صورت گرفت؛

مراسم بزرگداشت مقام معلم در زهک برگزار شد

مراسم تجلیل از مقام معلم با حضور مسئولان و فرهنگیان شهرستان زهک در کانون فرهنگی اقبال لاهوری برگزار شد و از معلمان نمونه تقدیر به عمل آمد.
مراسم بزرگداشت مقام معلم در زهک برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرشرق مراسم بزرگداشت مقام شامخ معلم در شهرستان زهک با حضور گسترده مسئولان، فرهنگیان و پیش‌کسوتان عرصه تعلیم‌وتربیت برگزار شد، باهدف تجلیل از تلاش‌های معلمان و پاسداشت مقام استاد شهید مرتضی مطهری، در کانون فرهنگی تربیتی اقبال لاهوری شهرستان زهک برگزار گردید. در این رویداد، جمعی از شخصیت‌های برجسته از جمله امام‌جمعه شهرستان زهک، فرماندار، رئیس شورای آموزش‌وپرورش زهک، فرمانده سپاه، اعضای شورای اداری شهرستان، مدیر آموزش‌وپرورش زهک، پیش‌کسوتان تعلیم‌وتربیت، مدیران آموزش‌وپرورش سیستان، مدیران اسبق آموزش‌وپرورش زهک، راهبران آموزشی، مدیران مدارس و معلمان نمونه حضور داشتند.
 
 مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. در ادامه، سخنرانی‌ها و تجلیل‌ها از معلمان و پیش‌کسوتان عرصه آموزش‌وپرورش ادامه پیدا کرد.
 
 امام‌جمعه معزز شهرستان زهک در سخنان خود به ابعاد معنوی شغل معلمی اشاره کرد و بیان کرد: "معلمی فقط یک شغل نیست، بلکه یک رسالت الهی است. معلمان با صبر، اخلاص و ایثار، دل‌ها را روشن می‌کنند و انسان می‌سازند، این جایگاه نه‌تنها در دنیا، بلکه در آخرت نیز ارزشمند است."

وی همچنین از جایگاه ویژه معلمان در ساخت آینده کشور و تربیت نسل‌های آینده سخن گفت.
 
فرماندار شهرستان زهک نیز در سخنانی با تبریک هفته معلم، بر اهمیت توجه به آموزش‌وپرورش تأکید کرد و خاطرنشان کرد: "معلمان ستون‌های اصلی جامعه‌اند و اگر بخواهیم آینده‌ای روشن و آباد برای ایران اسلامی رقم بخورد، باید از امروز به آموزش‌وپرورش و معلمان دلسوز آن توجه ویژه داشته باشیم. نگاه ما به آموزش‌وپرورش باید راهبردی و حمایتی باشد."
 
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان زهک نیز در سخنان خود تأکید کرد: معلم‌محور تحول در جامعه است، اگر امروز شاهد پیشرفت در عرصه‌های گوناگون هستیم، این نتیجه مجاهدت خاموش معلمان این سرزمین است وظیفه همه ماست که منزلت و جایگاه والای این قشر شریف را پاس بداریم.
 
 در ادامه مراسم، برنامه‌های مختلفی اجرا شد که به شکوه این روز افزود؛ از جمله اجرای سرود دانش‌آموزی، پخش کلیپ‌های ویژه، دکلمه‌هایی با موضوع مقام معلم، و اجرای تردستی که فضای مراسم را پر از شور و نشاط کرد.
 
 در بخش اصلی مراسم، از تعدادی از معلمان نمونه شهرستان زهک با اهدای لوح سپاس و هدایا تجلیل به عمل آمد. این بخش از مراسم مورد توجه ویژه حضار قرار گرفت و بازتاب گسترده‌ای در میان‌فرهنگیان و مسئولان شهرستان داشت.
 
 این مراسم نه‌تنها فرصتی برای تجلیل از معلمان و پیش‌کسوتان عرصه تعلیم‌وتربیت بود، بلکه در آن بر اهمیت توجه به جایگاه و منزلت معلمان و نیز نقش آنان در تحقق اهداف توسعه‌ای کشور تأکید شد.
 
انتهای خبر/
کد مطلب: 431061