۰
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۷
وقتی بارش باران یک میلی متری هم خسارت به بار آورد؛

محرومیت باز هم قربانی گرفت/سقف خانه های روستا نشین در حال فرو ریختن

با بارش یک میلی متری در شهرستان هیرمند، سقف خانه یکی از اهالی شمال شهرستان استقامت خود را از دست داده است و هر لحظه امکان فرو ریختن آن بر روی این خانواده وجود دارد.
محرومیت باز هم قربانی گرفت/سقف خانه های روستا نشین در حال فرو ریختن
به گزارش ندای هیرمند؛ در روزهای اخیر استان سیستان و بلوچستان شاهد نزولات آسمانی بوده است، بارش هایی که سالهاست مردم چشم انتظار آنان را می کشیدند اما متاسفانه عدم توجه به برخی از استاندارد ها باعث شده است که در قسمت های جنوبی استان خسارات جبران ناپذیری را به بار آورد.
اما در شمال استان بارش های کمتری مردم شاهد بودند، به طوری که میانگین هر شهرستان نزدیک دو میلی میتر اعلام شده است.
خانواده های بسیاری در روستاهای سیستان در خانه های خشتی و گلی زندگی می کنند، خانه هایی که سالهاست از قدمت آنان می گذرد و هر آن ممکن است بر اثر کوچکترین بارش باران و یا طوفان های سهمگین تخریب شود.
با بارش یک میلی متری در شهرستان هیرمند، سقف خانه یکی از اهالی شمال شهرستان استقامت خود را از دست داده است و هر لحظه امکان فرو ریختن آن بر روی خانواده ای که به زحمت می توانند نان شب خود را تهیه کنند وجود دارد.
این خانواده پنج نفره بی سرپرست هستند و با جمع آوری هیزم از مراتع تالاب هامون روزگار می گذرانند، یارانه ی آنان بیش از دوسال است که قطع گردیده و هیچ منبع درآمدی ندارند.
بازسازی خانه توسط مادر خانواده امکان پذیر نیست، او به زحمت برای سیر کردن شکم فرزندانش هیزم جمع می کند، و آن را ب قیمت 500 تومان به برخی از افراد می فروشد،او سه برابر این مبلغ را تنها می تواند یک قرص نان تهیه کند.
چندی پیش منزل مسکونی مشابهی در شهرستان هامون با ریزش سقف مواجه شد و جان یک بانوی سیستانی را گرفت، متاسفانه بسیاری از خانه های سیستانی امروزه بر اثر طوفان های شدید و همچنین عدم بازسازی خشت و گل خانه تخریب می شوند.
مرگ بانوی سیستانی که چندی پیش بر اثر بی ملاحضگی مسئولین رقم خورد می تواند تلنگری باشد برای مسئولین مربوطه، خانواده هایی که امروز با سختی و رنج زیادی زندگی خود را می چرخانند و حتی دولت تدبیر و امید یارانه آنان را نیز قطع کرده است.




یکی از شهروندان هیرمندی به خبرنگار ندای هیرمند می گوید: همین باران کمی که طبق اعلام سازمان هوا شناسی تقریبا یک میلی متر در منطقه هیرمند  اعلام شده بود خساراتی برای خانه های مرز نشین داشته است.
وی افزود: ترس ما از این است که مجددا حادثه دلخراش روستای حسین آباد فلفلی از توابع لوتک رخ ندهد که یک نفر بر اثر ریزش خانه جان خود را از دست داد.
این شهروند هیرمند خاطرنشان کرد: چوب های سقف خانه  پایین آمده است و با اهرم نگهداری میشود. و هر لحظه ممکن است فرو بریزد.
رها کردن مرز توسط خانواده های سیستانی و پناه بردن به شهرهای دیگر آن چیزی نیست که بتواند مسئولین را خوشحال نگه دارد، کمک به همنوع و رعایت حقوق شهروندی تنها انتظار مردم سیستان از مسئولین مربوطه است.
میطلبد که با پیگیری سقف خانه این خانواده بی سرپرست از یک فاجعه عظیم جلوگیری کرده و خوشحالی را به دل کودکان یتیمی آورد  که سالهاست به دلیل فقر و محرومیت از مدرسه و حتی غذای لذیذ باز مانده اند.
 

گفتنیست که با پیگیری های مرکز نیکوکاری ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س) یک باب خانه برای این خانواده ساخته خواهد شد؛ از شهروندان گرامی و همچنین خیرین و نیکوکاران جهت کمک در ساخت خانه مسکونی و تهیه مصالح ساختمان دعوت به عمل می آید.
خیرین و نیکوکاران می توانند جهت کمک به این خانواده بی سرپرست از راه های زیر اقدام نمایند:
 شماره کارت جهت واریز کمک های نقدی 6037691980002059
 
یا به صورت پرداخت آنلاين از لینک زیر پرداخت نمائید https://www.payping.ir/Sistan1395
سامانه پیامکی: 10009002
انتهای پیام/
کد مطلب: 426365
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی