۰
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۵
خطیب جمعه زهک:

آمریکا زمینه حضور داعش را در سوریه فراهم کرد/بودجه طرح تحول سلامت در سیستان کجا هزینه می شود؟

امام جمعه زهک گفت: آمریکایی ها به بهانه حمله به مواضع داعش به نیروهای مردمی در سوریه حمله کردند و افراد بی گناهی را به این بهانه به شهادت رساندند.
ب
ب
نماز جمعه این هفته ششهرستان زهک به امامت حجت الاسلام والمسلمین خدری در مصلی الغدیر برگزار شد.
حجت الاسلام حسن خدری امام جمعه شهرستان زهک با اشاره به مناسبت های پیش رو به 29 ذی القعده سالروز شهادت امام جواد(ع) اشاره کردند و  گفت: امام رضا(ع) که ماه ذی القعده، ماه زیارتی آن حضرت هست توجه خاص و ویژه ای به امام جواد(ع) دارند قطعاً اگر انسان به آن امام همام توجه پیدا کند آن حضرت عنایت خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین خدری گفت: چهارشنبه اول و آغاز ماه ذی الحجه است که در قرآن کریم دهه اول این ماه به ایام معدودات ذکر شده باید به اعمال خاص این دهه مخصوصا دو رکعت نماز بین نماز مغرب و عشاء که ثواب حج را برای انسان به ارمغان می آورد توجه کرد.
امام جمعه زهک گفت: هر روز خبرهایی می شنویم از انفجار مساجد و یا زیر گرفتن مردم با ماشین مثل مسائلی که در اسپانیا رخ داد و تعدادی کشته و شهید می شوند این اتفاقات حاصل همان تروریسمی است که دست پرورده خود استکبار جهانی است و با این اتفاقات می خواهند بگویند تروریسم در همه جا هست تا سیطره خودشان را بر کشورهای دیگر بیشتر کنند، حضور خودشان را در برخی مناطق پر رنگ می کنند به بهانه اینکه این مناطق تروریسم پرور هستند و بعداً به اهداف خودشان برسند.
وی افزود: یکی از پشت پرده های این جریانات شهادت شهید محسن حججی بود، این جوان با اخلاص و رشید که همه را چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی تحت تاثیر قرار داد، آمریکایی ها به بهانه حمله به مواضع داعش به نیروهای مردمی در سوریه حمله کردند و زمینه را برای داعش به وجود آوردند و باعث شدند این اتفاق رقم بخورد، به طور قطع و یقین امروز آمریکایی ها به دنبال نابودی داعش نیستند و در جهت منافع خودشان می خواهند از آن بهره ببرند، کشورهایی مثل عربستان و بعضی دیگر از کشورهای عربی نیز در به وجود آمدن داعش و تفکر تکفیری نقش داشتند، امروز هم در یمن شاهد جنایات این کشورها هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین خدری در بخش دیگری از سخنان خود  بیان داشت: با توجه به سخنان مطرح شده در خطبه های نماز جمعه هفته قبل جمعی از مرغداران منطقه سیستان برای بیان مشکلات خود به ما مراجعه کردند، 70 مرغداری در سطح منطقه سیستان وجود دارد که 50 تا از آنها کاملا تعطیل هستند و تنها 20 مرغداری آن هم با 20% ظرفیت توان در حال فعالیت هستند، پول آب و برق صعنتی را که چند برابر پول آب و برق معمولی است را باید پرداخت کنند، امروز هم بانک ها وثیقه های آنها را به اجرا گذاشته و حتی خانه های بعضی از این عزیزان را که جزء چیزهایی است که مصادره کردن آن در قرض و دین مستثنی است مصادره کرده اند، ما از استاندار محترم می خواهیم به فرماندارن منطقه سیستان دستور فرمایند نسبت به حل مشکلات مرغداران محترم در منطقه رسیدگی ویژه داشته باشند و موانع و مشکلات آنها را مرتفع کنند.
امام جمعه زهک گفت: ما از طرح تحول سلامت زیاد شنیده ایم ولی متاسفانه به همان میزان خدماتی که مردم ارائه شده را نمی بینیم، ما در هفته های گذشته گفتیم تکلیف پزشکانی که پروازی هستند باید مشخص شود، بودجه هایی که برای طرح تحول سلامت در منطقه در نظر گرفته شده کجا هزینه شده؟ آیا فقط تخت بیمارستانها اضافه شده؟ پس خدماتی که باید به مردم ارائه شود چه شد؟ اینها باید پاسخ داده شود و ما از پاسخ عزیزان استقبال می کنیم، عزیزان باید بیایند و جواب بدهند.
وی گفت: البته طبق اطلاعاتی که ما داریم کمترین بودجه به طرح تحول سلامت در منطقه سیستان اختصاص یافته، چرا باید اینطور باشد؟ سهمیه هایی که جذب شده اند از کجا جذب شده اند؟ 30 نفر سهیمه جذب در شهرستان زهک بود که فقط یک نفر از شهرستان زهک جذب شده، نمایندگان ما در زمان انتخابات قول پیگیری این مسائل را دادند و باید پیگیری کنند، ما برای شنیدن جواب مسئولان محترم حاضریم این تریبون را در اختیار آنها قرار بدهیم، منتهی باید به مردم احترام بگذارند و از چند روز قبل هماهنگی لازم را انجام دهند.
کد مطلب: 428385
نام شما
آدرس ايميل شما

توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی