۰
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۳

آیین پر فیض دعای عرفه در شهرستان زهک

عصر امروز ساعت ۱۶:۳۰ مراسم پر فیض دعای عرفه در مصلی الغدیر شهرستان زهک برگزار شد.
آیین پر فیض دعای عرفه در شهرستان زهک
به گزارش پایگاه خبری سفیر شرق؛ امروز یک شنبه ۲۰ مرداد همزمان با نهم ذی‌الحجه مراسم پرفیض قرائت دعای عرفه ساعت ۱۶:۳۰ در مصلی الغدیر با حضور باشکوه مردم متدین شهرستان زهک برگزار شد.

در این مراسم ها، مداحان اهل بیت(ع) در بخشهایی از دعای عرفه، با مناجات و مداحی شور و حال معنوی خاصی به مراسم داده و حاضرین را به فیض رساندند.

روز عَرَفه، نهم ذی‌الحجه یک روز پیش از عید قربان است. بنابر فقه شیعی، حج گزاران باید از ظهر تا غروب شرعی این روز را در عرفان  وقوف کنند. عرفه نزد مسلمانان از روزهای پرفضیلت سال محسوب می‌شود و در منابع روایی اعمالی برای آن برشمرده‌اند که بافضیلت‌ترین آنها دعا و استعفار است. زیارت امام حسین (ع) و خواندن دعای عرفه نیز در این روز بسیار سفارش شده است.

روز عرفه روز آغاز مناسک حج است. حج گزاران در این روز در صحرای عرفات گرد هم می‌آیند و ضمن دعا و استغفار، از توفیق در ادای فریضه مهم حج شکرگزاری می‌کنند نظر به اهمیت این روز، ادعیه و مناجاتی ویژه آن از معصومین و بزرگان دینی نقل شده است حق تعالی بندگانش را به عبادت در این روز فراخوانده و سفره‌های جود و احسان خود را برای آن‌ها گسترده و شیطان در این روز تحقیر و رانده شده و خشمناک است.

انتهای پیام/

 
کد مطلب: 430284
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی