۰
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۹
نماینده مردم سیستان:

تکلیف مردم سیستان یک بار برای همیشه باید روشن شود/چرا قراردار تامین آب در بین ایران و کشور افغانستان تا به امروز تمدید نشده است؟

حبیب الله دهمرده گفت: دولت وظیفه دارد به مردم خدمت کند و باید بداند که مردم در این منطقه چه می کشند ؛ دولت باید بداند که 70 درصد مردم شمال شهرستان هیرمند ترک مکان نموده اند و خانه های خود را تخلیه کرده اند.
دهمرده
دهمرده
حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در بین نمازگزاران شهرستان هیرمند گفت: انتقال آب با لوله پرو›ه بسیار مهمی برای منطقه سیستان است و تنها را نجات آب رسانی به شمال شهرستان هیرمند است که با اتمام این پرو›ه مشکلات آب حل خواهد شد.
وی افزود: تجارت چمدانی در شهرهای مرزی هیرمند مسئله ای است که می تواند اقتصاد بسیاری از خانواده های شهرستان را متحول گرداند.
نماینده مردم سیستان ابراز داشت: استان سیستان و بلوچستان یکی از استان هایی است که در رمینه صنایع دستی مهارت و استعداد خاصی را دارد است این مسئله می تواند با ارتقا و پیرفت و البته حمایت مورد توجه قرار گرفته و در صنعت مردم سیستان تاثیرگذار باشد.
دهمرده بیان داشت: تکلیف مردم سیستان یک بار برای همیشه باید روشن شود؛ قراردار تامین آب در بین ایران و کشور افغانستان تا به امروز تمدید نشده است و این را باید دولت جوابگو باشد که چرا قرارداد حق آبه تالاب هامون تمدید نمی شود.
وی ادامه داد: در تمام دنیا با انتقال آب دریا به دریاچه ها بسیاری از تالاب ها را نجات می دهند و این در حالی است که توچه به تکنولوژی بکار گرفته شده ملیون ها مکعب از این آب را نیز به آب شیرین تبدیل می کنند.
 
نماینده مردم سیستان تاکید کرد: دولت وظیفه دارد به مردم خدمت کند و باید بداند که مردم در این منطقه چه می کشند ؛ دولت باید بداند که 70 درصد مردم شمال شهرستان هیرمند ترک مکان نموده اند و خانه های خود را تخلیه کرده اند.
کد مطلب: 425119
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی