۰
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۵
ندای هیرمند گزارش میدهد؛

توزیع نفت سفید با بوی گازوئیل/خفگی و سوزش چشم در انتظار مرزنشینان

توزیع نفت کوپنی در استان سیستان و بلوچستان در روزهای خاصی از سال بین مردم توزیع میشود تا افراد با ذخیره سازی آن در روزهای سرد زمستان آن را مورد استفاده قرار دهند اما این حداقل امکانات نیز هم ظاهراً نمیتواند آنطور که شایسته مردم است در بین آنها توزیع شود.
توزیع نفت
توزیع نفت
به گزارش ندای هیرمند؛ امروزه اهمیت گازکشی به همه ی کشور به دلیل مشکلات گرمایشی در فصل زمستان یکی از ضرورت هایی است که باید به آن توجه شود تا مردم همه ی مناطق بتوانند از نعمت خدادای که در کشور موجود است استفاده کنند.
استان سیستان و بلوچستان یکی از استان هاییست که به طور کامل هنوز از این نعمت برخوردار نشده و مردم این استان همانند سالها پیش همواره به دنبال کپسول های گاز هستند تا بتوانند گاز مورد نیاز وسائل گازی خود را فراهم نمایند.
در شهرهای کوچک استان سیستان و بلوچستان در فصل زمستان همواره این ادعا وجود دارد که مردم  به دلیل هزینه های بالای برق و عدم دسترسی به گازکشی شهری از نفت سفید برای گرم کردن منازل استفاده میکنند.
چراغ و بخاری های نفتی که شاید سالهاست پایتخت نشینان آن را از منازل به دور انداخته باشند در شهرستان مرزی همچون هیرمند مشتری زیادی دارد و همواره از آن به عنوان یک وسائل گرمایشی استفاده میکنند.
توزیع نفت کوپنی در استان سیستان و بلوچستان در روزهای خاصی از سال بین مردم توزیع میشود تا افراد با ذخیره سازی آن در روزهای سرد زمستان آن را مورد استفاده قرار دهند اما این حداقل امکانات نیز هم ظاهراً نمیتواند آنطور که شایسته مردم است در بین آنها توزیع شود.
یکی از شهروندان شهرستان هیرمند درگفتگو با ندای هیرمند میگوید: نفتی که در بین مردم توزیع می شود بوی گازوئیل میدهد و هنگام استفاده از آن به شدت فرد احساس خفگی میکند.
 

 
وی افزود : استفاده از این نفت قطعا به افراد آسیب جدی وارد میکند زیرا علاوه بر نفس تنگی، سوزش چشم ها را نیز به همراه دارد و برای افراد کم سن و سال و میان سال بسیار خطرناک است.
این شخص خاطرنشان میکند: برخی از خانواده ها به اجبار پول برق اضافی را متحمل میشوند تا از این نفت استفاده نکنند و در معرض بیماری هایی که احتمال دارد از این سوخت به انسان وارد شود خودداری میکنند.
حسن سارانی مسئول پخش فرآورده های سوختی شهر دوست محمد در گفتگو با ندای هیرمند اظهار داشت: برای انتقال گازوئیل هیچگاه از همان تانکر نفت استفاده نمیشود زیرا هر کدام یک از فرآورده های سوختی تانکر مجزا به خود را دارند.
وی همچنین گفت: اگر مجبور به استفاده یک تانکر هم برای حمل و نقل هر دو سوخت باشیم قطعا تانکر قبل از ورود سوخت به آنها شست و شو میشود تا این دو ماده با هم ترکیب نشوند.
سارانی عنوان داشت: قطعا نفت سفیدی که از شهرستان زابل وارد میشود و به دست شرکت های پخش کننده میرسد دچار مشکل است و این موضوع را باید از مرکز پیگیری کرد.
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 425875
نام شما
آدرس ايميل شما


شهرام علی احمد
Iran, Islamic Republic of
دکتر گرگیچ فردی بود که از هیچ و با مشکلات بسیاری که خیلی از ماها اصلا قابلیت روبرو شدن با آن مشکلات را نداریم به این جایگاه رسید. یک الگوی مناسب برای جوانان بخش میانکنگی بدون شک مرحوم دکتر گرگیچ خواهد بود.
روحش شاد و قرین رحمت الهی باد
امیرفررادی
Iran, Islamic Republic of
این ضایعه رابه خانواده مرحوم ومردم خوب هیرمندتسلیت عرض میکنیم!دکترگرگیج الگویی برای دانش آموزان هیرمندبه حساب می آمد.بنده درمدت خدمتم یکسال کارآموزشی کرده ام که دکترگرگیج نیزدرپابه پنجم دبستان شهیددستغیب دانش آموزی بودکه اتفاقا بسیارمودب ودرسخوان وروحیه پرسشگری داشت.روحش شاد.
علی
Iran, Islamic Republic of
این واقعه رو تسلیت میگم
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی