۰
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۸
استاندار سستان و بلوچستان در جمع مرزنشینان؛

لایروبی کامل انهار وظیفه دولت نیست/سه سند مطالعه در خصوص مشکلات سیستان رونمایی خواهم کرد

اوسط هاشمی گفت: وضعیت خشکسالی سالهاست که در سیستان گریبانگیر شده است، فردا سه سند در ارتباط با کانون طوفان های شن در سیستان ،مدیریت بر منابع آب و چگونگی احیای تالاب هامون رونمایی خواهم کرد در گذشته مطالعه ای در خصوص این عوامل وجود نداشته است.
ب
ب
به گزارش ندای هیرمند؛ علی اوسط هاشمی دقایقی قبل در جمع مردم مرزنشین شهرستان هیرمند گفت: لوله کشی گاز در نزدیکی 220 کیلومتری شهرستان هیرمند قرار دارد و در اسفند ماه سال جاری مشعل گاز در مرکز استان روشن خواهد شد.
وی افزود: وضعیت خشکسالی سالهاست که در سیستان گریبانگیر شده است، فردا سه سند در زهک در ارتباط با کانون طوفان های شن در سیستان مدیریت بر منابع آب و چگونگی احیای تالاب هامون رونمایی خواهم کرد در گذشته مطالعه ای در خصوص این عوامل  وجود نداشته است.
استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: هیچ تحقیق و پژوهشی در رابطه با ریزگردها و مشکلات تالاب هامون مطالعه نشده است تا در دستور اجرا قرار گیرد سطح آگاهی خود را باید بالا ببریم و سپس قضاوت کنیم.
اوسط هاشمی ضمن اینکه پروژه طرح آب رسانی با لوله به مزارع سیستان از تبخیر و هدر رفت آب جلوگیری خواهد کرد گفت: تا کنون 47 میلیارد تومان در خصوص عمران استان وجه نقد دریافت کرده ام 220 میلیارد بودجه اسناد خزانه است که برای اولین بار در کشور تجربه می شود ، 800 میلیارد تومان وجه  نقد نیز در صندوق برای آبیاری سیستان پول وجود داشته است که امسال این مبلغ باید جذب شود.
استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: آبیاری هزاران کیلومتر مزرعه توسط لوله زمان زیادی صرف خواهد کرد، در هیچ کجای کشور این سبک از آبیاری وجود ندارد زیرا کشاورز بدون یک درصد از تبخیر و یا هدر رفت آب می تواند مزارع خود را آبیاری نماید.
 
 
نامه بازگشایی مرز به فرمانده مرزبانی ابلاغ شده است
 
هاشمی تصریح کرد: در سیستان معبر مصوب وجود نداشته است ضمن اینکه افغانستان اعتقادی به معبر و بازارچه ندارد آنها از این معبر ها به عنوان فرار سرمایه سخن می گویند، پس از نشست با سه والی افغانستان توانسته ایم سه معبر بازگشایی کنیم اما با مخالفت هایی رو به رو شده است.
وی افزود: پس از پیگیری های متعدد به موضوع بازگشایی مرزها به طور جد ورود پیدا کرده ایم تا نامه آن را بالاخره در خصوص بازگشایی سه مرز شاه گل ،تخت عدالت و بش و دلبر دریافت کرده ایم و آن را به فرمانده مرزبانی حوزه سیستان ابلاغ نموده ایم.
هاشمی تصریح کرد: مرز باید دقیقا به کام مرزنشینان باشد، همه ی دستگاه های نظارتی  دقت کنند که این حقی پایدار برای مردم منطقه است.
وی اظهار داشت: لایروبی کامل انهار وظیفه دولت نیست، ما به دلیل اینکه می دانیم طوفان شن در این منطقه شدت انسداد کانال ها را بالا میبرد دستور کمک به لایروبی انهار را صادر کرده ایم.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 426414
نام شما
آدرس ايميل شما

توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی