۰
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۰
خطیب جمعه زهک:

کسی که مسئول است باید در حرفهایش صداقت داشته باشد/آیا اعداد و ارقامی که امروز برای تورم ارائه می شود درست است؟

حجت الاسلام خدری گفت: جامعه را نباید دو قطبی کرد، کسانی می گویند اگر این دولت رأی نیاورد جنگ اتفاق می افتد، این را جز دشمن کس دیگری نمی گوید، دو قطبی شدن باعث دو قطبی شدن در حاکمیت می شود .
خدری
خدری
به گزارش ندای هیرمند، حجت الاسلام والمسلمین حسن خدری امام جمعه شهرستان زهک در خطبه اول به  موضوع اخلاص در اعمال اشاره کرد و گفت: یکی از شاخصه های بندگی خدا اخلاص است یعنی انسان غل و غش را از وجود خودش پاک کند، وقتی بنده فقط برای خدا کار کرد معلوم می شود دین خودش را با اخلاص اختیار کرده است، آنچه برای او باشد متعلق به اوست و خدا او را می پذیرد.
 
امام جمعه شهرستان زهک بیان کرد: هر چه خلوص بیشتر باشد ارزشش بیشتر است، طلا اگر خالص باشد شکنندگی کمتری پیدا می کند و طلاساز به هر شکلی بخواهد او را در می آورد، اگر انسان خالص شد شیطان نمی تواند در او طمع کند، زیرا وقتی انسان خلق شد شیطان در او طمع کرد.
 
وی ادامه داد: باید چکار کرد که انسان مخلص باشد؟ اولین قدم در راه اخلاص این است که انسان به خودش بپردازد و باور کند که متعلق به خودش نیست و مال خداست، امیرالمومنین(ع) میفرمایند محبوب ترین انسان ها کسانی هستند که خدا آنها را نسبت به نقششان کمک کند، خدا بیامرزد کسی را که بفهمد از کجا آمده برای چه آمده و به کجا خواهد رفت، وقتی وجود انسان خالص شد شیطان در وجود او راه ندارد، قدم دوم هم تبعیت و پیروی از کتاب الهی است که بر اساس کتاب الهی لجام نفس خودش را بکشد.
 
حجت الاسلام خدری امام جمعه شهرستان زهک در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو به 11 شعبان مصادف با 18 اردیبهشت ماه ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اشاره کرد و اظهار داشت: ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان را به همه ارادتمندان به اهل بیت(ع) تبریک و تهنیت می گوئیم، امروزه متاسفانه جوانهای ما به دلیل عدم اشتغال به دام هایی افتاده اند، امروز دشمن جاذبه هایی ایجاد کرده و اگر ما برای جوانان برنامه ایی نداشته باشیم آنها را به خود جذب می کنند، جوان اگر معتاد شد بیرون آوردن او از این معضل مشکل است، عدم اشتغال باعث شده سن ازدواج بالا برود.
 
خطیب نماز جمعه زهک تصریح کرد: امروز ما داعیه دار این هستیم که پرچم نوین را در دنیا بلند کنیم، جوان ما می تواند در برابر استکبار و تفکر استکباری بایستد و این پرچم پر افتخار را بلند نگه دارد، مقام معطم رهبری فرمودند: من اعتقاد دارم جوان امروز از جوان اول انقلاب بالنده تر است، جوانان ما جهاد نفس را خوب انجام می دهند و در مراسمات نماز جمعه و جماعات و اعتکاف شرکت می کنند.
 
وی ادامه داد: امروز اگر سربلندیم بخاطر حضور پررنگ مردم است، اگر امنیتی داریم بخاطر همین است، وقتی دشمن 22 بهمن، روز قدس و انتخابات را می بیند می ترسد، امروزه ما مرزهای خود را دورتر از ایران اسلامی برده ایم، امروز اگر بعضی از آقایان به شهدای مدافع حرم حمله می کنند نمی دانند اگر آنها نبودند آقایان در کجا باید زندگی می کردند.
 
خدری افزود: کسی که مسئول است باید در حرفهایش صداقت داشته باشد، در مناظره ها بعضی از کاندیداها در سرکار هستند و باید از عملکرد خود دفاع کنند حق هم همین است، سیاه نمایی کار درستی نیست اما بعضی از قولهایی که به مردم داده شده عمل نشده، در بحث برجام قرار بود خیلی از کارها انجام شود ولی نشد، آیا اعداد و ارقامی که امروز برای تورم ارائه می شود درست است؟ سفره مردم پر شده یا خالی تر شده؟
 
امام جمعه زهک بیان داشت: جامعه را نباید دو قطبی کرد، کسانی می گویند اگر این دولت رأی نیاورد جنگ اتفاق می افتد، این را جز دشمن کس دیگری نمی گوید، دو قطبی شدن باعث دو قطبی شدن در حاکمیت می شود شکاف در بین نخبگان سیاسی  اتفاق می افتد، وقتی فضای جامعه دو قطبی شد پیروزی قبل از انتخابات و شمارش آرا صورت می گیرد و نتیجه همان می شود که در سال 88 اتفاق افتاد و باعث فتنه شد.
 
وی در بخش پایانی سخنان خود به شهادت سردار محبعلی فارسی اشاره کرد و گفت: شهادت آن جانباز هشت سال دفاع مقدس را که متحمل درد و رنج فراوانی شدند تسلیت عرض می نماییم و از مردم شریف استان و مخصوصا سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی جهت حضور در تشییع پیکر این جانباز والامقام تشکر و قدر دانی می کنیم.
کد مطلب: 427037
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی